17 tahun ayah terseksa...' - Luahan Sayu Anak SM Salim Ini Buatkan Mata Kami Berkaca

loading...
Viral Malaya: '17 tahun ayah terseksa...' - Luahan Sayu Anak SM Salim Ini Buatkan Mata Kami Berkaca

KEADAAN kesihatan penyanyi veteran Tan Sri SM Salim, 88, semakin merosot sejak lewat petang semalam.
Menurut anak keenamnya, Sheikh Shamsul, 51, ayahnya bagaimanapun tidak lagi menggunakan bantuan penafasan biarpun keadaannya agak tenat.
"Pagi tadi (semalam), keadaannya agak kritikal sehinggakan doktor memberi bantuan oksigen selepas keadaannya terlalu lemah.
"Bagaimanapun beliau sudah boleh bernafas sendiri biarpun lemah. Beliau juga sudah mula tidak mengenal orang sekeliling.
"Sejak semalam, rumah kami dipenuhi dengan jiran tetangga dan termasuklah jemaah surau yang datang untuk menziarah serta membaca Yassin," katanya kepada Sinar Harian.
Tambah Shamsul, mereka sekeluarga menerima apa jua sebarang kemungkinan yang berlaku kepada seniman negara itu.
"17 tahun dia terseksa, kami rasa tak sanggup lagi untuk melihat. Bukan jua bermakna mahu melihat dia pergi cepat.
"Tapi kami terima segala ketentuan yang telah ALLAH SWT aturkan.
"Apa yang boleh saya pohon kini, doakan untuk beliau. Kalau panjang umur, biar kesihatannya kembali baik," katanya.
Shamsul berkata, ke semua ahli keluarga telah dimaklumkan dengan keadaan kesihatan ayahnya, malah anak kedua SM Salim kini dalam perjalanan pulang ke Malaysia dari United Kingdom.
SM Salim yang popular dengan lagu-lagu asli seperti Pandang-Pandang, Jeling Jeling berduet dengan Datuk Yusni Hamid dan juga Datuk Siti Nurhaliza.
Beliau juga antara perintis lagu-lagu irama melayu Asli dan merupakan insan seni kedua mendapat gelaran Tan Sri selepas Allahyarham P Ramlee.
Penglibatannya dalam bidang seni bukanlah baru, tetapi bermula era 50-an SM Salim sudah memulakan kerjaya sebagai anak seni.
Biarpun sudah lama tidak muncul membuat persembahan, lagu-lagu nyanyian beliau masih segar dimainkan di corong-corong radio.
Beliau juga ada membuat penampilan terakhir di konsert tribute untuk beliau anjuran YA1M sekitar awal tahun ini dan kehadiran beliau cukup mengubat kerinduannya terhadap bidang seni.
loading...

0 Response to "17 tahun ayah terseksa...' - Luahan Sayu Anak SM Salim Ini Buatkan Mata Kami Berkaca"

Post a Comment

Comments system

facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close