Kahwin Kerana Mengandung Anak Luar Nikah. Tak Sangka Ibu Mertua BENCIKAN Aku Hanya Kerana…

loading...
Kahwin Kerana Mengandung Anak Luar Nikah. Tak Sangka Ibu Mertua BENCIKAN Aku Hanya Kerana… | Assalamualaikum… Tak tau macam mana nak meluahkan, saya seorang isteri dan seorang ibu. Usia perkahwinan kami baru setahun lebih, kami bernikah masa saya mengandung 4 bulan, keluarga mertua tak merestui perkahwinan kami, kami bernikah di pejabat agama, hanya ada ibu, adik dan kawan suami yang hadir, cuma buat doa selamat di rumah dan sedekah makanan pada masjid.
ln
Kami di kurniakan seorang puteri, anak di bintikan dengan nama 99 nama Allah. Saya redha dan janji bila anak mula faham hukum, saya dan suami akan berterus terang pasal status puteri. Betul kata orang hubungan tanpa restu family tak akan bahagia, buktinya kami selalu kesempitan rezeki, saya cuba berbaik dengan family mertua, tapi ibu mertua terlalu keras hati, saya hulurkan tangan untuk bersalam pun di sambut terus tarik tanpa sempat saye cium.
Dari anak lahir ibu mertua tak pernah call bertanya khabar, bila saye call di batalkn talian. Suami hanye keje biasa, buruh kasar. Gaji suami cukup2 untuk family kecik kami. saya bersyukur apa yang ada, suami baik bertanggungjawab pada saya dan anak, minggu lepas anak demam di masukkan ke wad dan ditahan seminggu, simpanan suami untuk bulan ni habis guna untuk ulang alik ke hospital, bayar bil keluar hospital. balik ke rumah susu anak habis. Dah cuba bertanya pada kawan masing2 kekeringan ditengah bulan. saya pujuk suami pergi ke rumah ibu suami.kami pergi. suami suarekan pd ibu die nk pinjm 50.jnji akan bayar hujung buln bile gaji. untuk beli susu pampers ank, ibu suami balas mak xde duit, kalau ade pon mak xkn beri pd anak luar nikah korg, pndai buat pandai tanggung.
Terus suami tarik tgn saye dukung ank, kami balik. ya Allah ape dose ank tu, die sikit x bersalah, yg salah kami suami isteri, hukum lah kami tp bukn ank kami. knpe tergamak ibu suami hine anak saye, untuk pengetahuan smue, sebelum kami kahwin ibu suami pernah tawarkan untuk bawa saye ke klinik swasta untuk gugurkn kndungn, tp saye dan suami berkeras untuk kahwin dan bertanggungjwb atas ank kami. itu mungkin punce ibu suami bencikan kami, termasuk ank saye dri dulu.
Saya janji itu kali terakhir saye jejak ke rumah ibu suami, biarlah ank saye x susu kami x mkn, tp untuk dihine sekali lg saye x sanggup, disini saye nk mencari keje yg blh dibuat di rumah, supaye dpt tampung perbelanjaan sementare suami gaji, lagi satu kalau lah ade susu ank ibu2 yg x minum, saye dgn rendah hati meminta untuk ank sementare saye usehekn care lain . trime kasih . suami hanye mampu beli susu tin sahaje .tp ank kurg minum dan saye tau bahaye .tp tu je yg suami mmpu skrg . siang saya bagi air tanak nasi sbgai gnti susu. terima kasih sudi dengar luahan hti saye .
loading...

0 Response to "Kahwin Kerana Mengandung Anak Luar Nikah. Tak Sangka Ibu Mertua BENCIKAN Aku Hanya Kerana… "

Post a Comment

Comments system

facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close