Hari Pertama Sekolah,Cikgu Rotan 2 Murid 99 Kali Tanpa Henti..Ini Alasan Sekolah Tak Masuk Akal !!!

loading...
Beberapa negeri hari ini memulakan persekolahan untuk sesi 2017. Namun nasib 2 pelajar ini amat malang apabila hukuman yang dikenakan oleh seorang guru ini dirasakan melampau, mana taknya hanya kerana murid ini lakukan....melampaunya hukuman.

 -
Hari Pertama Sekolah,Cikgu Rotan 2 Murid 99 Kali Tanpa Henti..Ini Alasan Sekolah Tak Masuk Akal !!! |Di Malaysia rotan sering kali digunakan untuk menghukum murid nakal,namun hukuman ini mulai ditinggalkan karena di anggap terlalu kejam dan terlalu extrime.
Namun salah sebuah sekolah di Thailand ini masih lagi mengamalkan merotan murid karena menganggap merotan adalah hukuman terbaik untuk membuat murid jera.
Dilansir dari World of Buzz, Sabtu (31/12/2016), dua orng murid dirotan oleh cikgunya karena ponteng  sekolah.
Guru muda yang menjadi wali kelasnya memutuskan untuk menghukum kedua anak didiknya dengan merotan sebanyak 99 tanpa berhenti.
Orang tua kedua murid berkenan tidak berpuas hati dan menemui kepala sekolah berkenan untuk bertemu dengan cikgu yang merotan anaknya hingga tubuhnya memar dan bengkak.
Apa yang menariknya adalah,cikgu berkenaan enggan untuk meminta maaf dan menawarkan pengubatan anak didiknya itu sampai sembuh.
Katanya jika ada orang tua yang tidak berpuas hati dengan hukuman yang diberi oleh para cikgu di sekolah itu,para orang tua murid boleh mendidik anaknya sendiri di rumah.
loading...

0 Response to "Hari Pertama Sekolah,Cikgu Rotan 2 Murid 99 Kali Tanpa Henti..Ini Alasan Sekolah Tak Masuk Akal !!!"

Post a Comment

Comments system

facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close